Księgarnie stacjonarne, to często małe, rodzinne sklepy, które poza sprzedażą książek stają się lokalnymi arenami kultury dla dzieci, młodzieży, czy seniorów. Wsparciem dla księgarń w czasie pandemii może być #KsiążkaNaTelefon.

Pierwsza odsłona akcji została zorganizowana wiosną tego roku, kiedy lockdown i restrykcje sanitarne uniemożliwiły sprzedaż książek bezpośrednio w księgarniach. Przeprowadzone wówczas badanie wykazało, że skutki epidemii mogą doprowadzić do zamknięcia blisko 40% księgarń (biorących udział w badaniu).

Na czym polega akcja?

Akcja #KsiążkaNaTelefon ma na celu wsparcie zakupu książek w lokalnych księgarniach. Można więc skontaktować się w wybraną księgarnią (mailowo lub telefonicznie), zapytać o tytuł (lub poprosić o rekomendację) i zamówić książkę. Wszystkie księgarnie biorące udział w akcji realizują wysyłki na terenie całego kraju.

Lista placówek i szczegółowe informacje o akcji dostępne są na stronie www.ksiazkanatelefon.pl.

Akcja zainicjowana przez dystrybutora książek OSDW Azymut. W akcji biorą udział wszystkie chętne księgarnie stacjonarne (niezależnie od współpracy handlowej z dystrybutorem).

Źródło: plakat Igor Kubik

27 Shares:
Może zainteresować Cię także