Prowadzenie własnej firmy jest jak żeglowanie po wzburzonym oceanie. Wysokie fale mogą w każdej chwili zmieść kogoś z pokładu albo zatopić cały statek wraz z załogą. Jak sobie radzić pośród sztormów i flaut? Wydawnictwo naukowe PWN poleca książki, które przydadzą się nie tylko początkującym marynarzom, ale i starym wilkom morskim. Jeśli Wasza firma ma się rozwijać i przetrwać kryzysy, koniecznie sięgnijcie po te książki!

Przewodnik przetrwania dla każdej firmy. 

Jonathan Brill, “Dzikie fale. Jak budować biznes gotowy na wszystko”

Czy wiesz, że dokładnie w tym momencie, gdzieś w głębinach pod dnem Twojej firmy wzbiera taka fala fenomenalna? Dzieje się tak na skutek ciągłego zderzania się ze sobą wielu różnych trendów, takich jak nowe technologie, zmiany demograficzne, ekonomia danych czy automatyzacja. Wszystkie one niosą ze sobą radykalne zmiany o charakterze systemowym, a gdy się na siebie nałożą, na morzu pojawi się fala zdolna z dnia na dzień zmieść z powierzchni niejedną firmę, a nawet unicestwić całą branżę. Jeśli w przeciwieństwie do swoich konkurentów zdołasz tę falę ujarzmić, zwyciężysz.

Jonathan Brill jest cenionym ekspertem w dziedzinie wstrząsoodpornego wzrostu i podejmowania decyzji w warunkach niepewności, podpowiada, jak przygotować firmę, aby zdołała nie tylko przetrwać zderzenie z taką potężną falą, ale wręcz wzniosła się dzięki niej na wyżyny. Autor kreśli praktyczny plan zakładający:

  • rozpoznawanie i wykorzystywanie potencjału dziesięciu trendów technologicznych i społecznych, których nakładanie się na siebie może zmienić rzeczywistość Twojej firmy,
  • dopatrywanie się wielkich szans w tym, co na pierwszy rzut oka wydaje się być wielkim zagrożeniem,
  • tworzenie kultury przedsiębiorczości i eksperymentów,
  • budowanie i skalowanie umiejętności przywódczych oraz procesów, dzięki którym Twoja firma będzie zwinniej działać i lepiej przystosowywać się do nowych okoliczności.

Książkę warto przeczytać, jeśli:

  • zarządzasz przedsiębiorstwem, jesteś przedstawicielem kadry menedżerskiej
  • pracujesz w marketingu online lub e-commerce
  • interesujesz się kryzysami, biznesem lub CSR
  • jesteś studentem studiów podyplomowych związanych z organizacjami cyfrowymi
  • jesteś studentem MBA wszystkich szczebli
  • jesteś trenerem lub wykładowcą zajmujący się zmianami przedsiębiorstw

Książka ta to cenny wkład Jonathana Brilla w rozwój filozofii przywództwa i nauki o podejmowaniu decyzji.

Philip Zimbardo

Jak rozwijać swój biznes skutecznie?

Harnish Verne, “Scalling Up Wynagrodzenia. 5 zasad efektywnego wynagradzania pracowników” oraz “Scalling Up. Dlaczego niektóre firmy odnoszą sukces, a inne nie?”

“Scaling Up Wynagrodzenia. 5 zasad efektywnego wynagradzania pracowników” to poradnik radzenia sobie z sytuacjach, które zna wielu zarządzających biznesami.

  • Dałem jednemu z pracowników podwyżkę, a teraz inni przychodzą do mnie, żądając tego samego.
  • Gdyby ktoś przyjrzał się uważnie naszej liście płac, trudno byłoby wytłumaczyć, dlaczego niektórzy mają takie, a nie inne zarobki.
  • Mam dość tracenia naszych najlepszych ludzi, tylko dlatego że nie jesteśmy w stanie dorównać zarobkom u konkurencji.

Czy te problemy brzmią znajomo?

System wynagrodzeń to jeden z największych kosztów, który jesteś w stanie przekształcić w strategiczną przewagę przyciągając, zatrzymując i motywując najlepszych pracowników. Sposób, w jaki traktujesz kwestię wynagrodzeń jest jedną z najważniejszych decyzji, jakie podejmie Twoja firma. 

W tej niezwykle praktycznej książce, autorzy przedstawiają 5 zasad projektowania skutecznych systemów wynagrodzeń, opatrzonych wieloma przykładami małych, średnich i dużych firm z różnych branż. Z książki dowiesz się:

  • jaki jest najczęstszy błąd popełniany podczas tworzenia planów wynagrodzeń,
  • które psychologiczne aspekty systemu wynagrodzeń leżą u podstaw udanych planów,
  • dlaczego indywidualne premie mogą przynieść odwrotny skutek od zamierzonego,
  • jak siła grywalizacji zwiększa energię i zaangażowanie.


Scalling Up” z kolei to nowe wydanie bestsellerowego podręcznika do rozwoju biznesu! Podręcznik zdobył osiem ważnych międzynarodowych nagród, w tym:

  • International Book Awards w kategorii General Business.
  • National Indie Excellence Award w kategorii General Business.
  • Readers’ Favorite International Book Award Gold Medal w kategorii Non-Fiction Business.

Scaling Up to zaktualizowane i uzupełnione wydanie klasycznego już Mastering the Rockefeller Habits. Verne Harnish i ekipa Scaling Up wykorzystują strategiczne, ponad trzydziestoletnie doświadczenie, by pokazać, jak w odpowiedni sposób rozwinąć swój biznes. Książka podzielona została na cztery główne części, w których omawiane są najważniejsze elementy skalowania każdej firmy: ludzie, strategia, realizacja, pieniądze.

Harnish wychodzi od relacji między pracownikami a zarządem. Pokazuje, w jaki sposób przygotować strategię i jak zabrać się do jej realizacji, by na koniec opowiedzieć o wyzwaniach finansowych związanych ze skalowaniem biznesu. Wszystko to w oparciu o praktyczne narzędzia (wśród nich Jednostronicowy Plan Strategiczny, z którego skorzystało już 40 tysięcy firm na całym świecie), które ułatwią wprowadzenie kolejnych zmian w firmie.

Autor przechodzi od razu do sedna, już od pierwszych stron ucząc czytelnika nawyków Rockefellera.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

0 Shares:
Może zainteresować Cię także