Różnice kulturowe w biznesie, Zenderowski Radosław, Koziński Bartosz

Dlaczego kultura różnych krajów nadal ma znaczenie w dobie globalizacji? Jak różnorodność kulturowa wpływa na biznes, relacje z szefem i współpracownikami? Wręczenie kwiatów w nieodpowiednim kolorze, podarowanie Chińczykowi zegarka czy kompletu srebrnych łyżeczek Arabowi – czynności z pozoru niewinne, które my Europejczycy uznalibyśmy za sympatyczne i stanowiące wyraz przyjaźni, w niektórych kulturach mogą zostać odebrane jako obraźliwe i świadczące o braku dobrych manier.

To dzięki tej książce poznasz trafne i przekonujące odpowiedzi na następujące pytania:
– Czym są i jakie są najważniejsze różnice kulturowe?
– Jakie mają one znaczenie dla procesu komunikowania w biznesie i nie tylko?
– Jaki związek ma religia z biznesem?
– Czym jest szok kulturowy i jak go przezwyciężać?
– Czym różnią się od siebie protransakcyjne i propartnerskie kultury biznesu?
– Gdzie „czas to pieniądz”, a gdzie wszyscy mają czasu pod dostatkiem?
– Dlaczego kciuk uniesiony ku górze w Grecji jest znakiem obraźliwym, a w innych krajach
gestem akceptacji?
– Czy wypada Japończykowi wręczyć podarunek składający się z czterech części?
– Dlaczego w krajach Dalekiego Wschodu nie numeruje się niektórych pięter?
– Dlaczego Arabowie uwielbiają utrzymywać intensywny kontakt wzrokowy w czasie rozmowy?
– W jakich państwach kobieta nie jest równorzędnym partnerem biznesowym?
– Gdzie rozmowy biznesowe obficie „podlewa się” alkoholem, a gdzie obowiązuje wstrzemięźliwość?
– Czy prezent otrzymany od Chińczyka należy rozpakować w jego obecności?
– Jakich kwiatów nie wręczać na powitanie w poszczególnych państwach?

Kategoria:

Opis

Dlaczego kultura różnych krajów nadal ma znaczenie w dobie globalizacji? Jak różnorodność kulturowa wpływa na biznes, relacje z szefem i współpracownikami? Wręczenie kwiatów w nieodpowiednim kolorze, podarowanie Chińczykowi zegarka czy kompletu srebrnych łyżeczek Arabowi – czynności z pozoru niewinne, które my Europejczycy uznalibyśmy za sympatyczne i stanowiące wyraz przyjaźni, w niektórych kulturach mogą zostać odebrane jako obraźliwe i świadczące o braku dobrych manier.

To dzięki tej książce poznasz trafne i przekonujące odpowiedzi na następujące pytania:
– Czym są i jakie są najważniejsze różnice kulturowe?
– Jakie mają one znaczenie dla procesu komunikowania w biznesie i nie tylko?
– Jaki związek ma religia z biznesem?
– Czym jest szok kulturowy i jak go przezwyciężać?
– Czym różnią się od siebie protransakcyjne i propartnerskie kultury biznesu?
– Gdzie „czas to pieniądz”, a gdzie wszyscy mają czasu pod dostatkiem?
– Dlaczego kciuk uniesiony ku górze w Grecji jest znakiem obraźliwym, a w innych krajach
gestem akceptacji?
– Czy wypada Japończykowi wręczyć podarunek składający się z czterech części?
– Dlaczego w krajach Dalekiego Wschodu nie numeruje się niektórych pięter?
– Dlaczego Arabowie uwielbiają utrzymywać intensywny kontakt wzrokowy w czasie rozmowy?
– W jakich państwach kobieta nie jest równorzędnym partnerem biznesowym?
– Gdzie rozmowy biznesowe obficie „podlewa się” alkoholem, a gdzie obowiązuje wstrzemięźliwość?
– Czy prezent otrzymany od Chińczyka należy rozpakować w jego obecności?
– Jakich kwiatów nie wręczać na powitanie w poszczególnych państwach?

Dodatkowe informacje

Autorzy

Zenderowski Radosław, Koziński Bartosz

Tytuł

Różnice kulturowe w biznesie

Wydawca

CeDeWu

ISBN

978-83-8102-601-7

EAN

9788381026017

Tematyka

Ekonomia Biznes