Jak funkcjonuje nasz mózg? Co dzieje się w naszych głowach, kiedy dokonujemy zakupów w sieci? Jakie będą internetowe narzędzia przyszłości? Jak dzięki neuromarketingowi angażuje się klientów? Na te pytania odpowiadają autorzy książki Neuromarketing w Internecie. Pozytywne doświadczenia klientów w świecie cyfrowym.

Granica wchodzenia przez marketerów w świat klienta przesuwa się od obserwacji jego zachowań i preferencji ku poznaniu tego, dlaczego myśli i działa w dany sposób. Narzędziem umożliwiającym precyzyjne poznanie i wykorzystywanie tej wiedzy jest neuromarketing.

To profesja pozwalająca sprawdzić, co dzieje się w głowach konsumentów, gdy podejmują decyzje zakupowe. Opisuje ich zachowania wykorzystując wiedzę o funkcjonowaniu ludzkiego mózgu oraz dane z zakresu różnych dyscyplin nauki, np. badań marketingowych, psychofizyki, psychologii czy kulturoznawstwa.

Książka w sposób praktyczny i na powszechnie znanych przykładach opisuje przyszłościowy trend marketingu, w którym wykorzystuje się mózg do kierunkowania decyzji zakupowych.

Wyjaśnia m.in. co Airbnb robi lepiej od konkurencji i w jaki sposób wykorzystuje narzędzia neuromarketingowe. Pokazuje, czego przedsiębiorstwa mogą nauczyć się od Tindera, który skutecznie korzysta z wiedzy na temat funkcjonowania mózgu. Tłumaczy, dlaczego Spotify funkcjonuje lepiej niż stacjonarny sklep z płytami. Wyjaśnia, co jest pierwotną siłą napędową sieci społecznościowych. Autorzy analizują wreszcie pod kątem neuromarketingowym UX stron internetowych czołowych sklepów, banków i firm ubezpieczeniowych, dzieląc się wynikami badań oraz wskazówkami.

Z punktu widzenia neuromarketingu nadchodzące lata będą niezwykle interesujące. Nowe platformy cyfrowe, algorytmy uczenia maszynowego i sztuczna inteligencja pozwolą jeszcze intensywniej odwoływać się wprost do motywów i profili klienta oraz prowadzić z nim pogłębiony, indywidualny dialog.

Neuromarketing w internecie ukazuje w sposób kompetentny i praktyczny, jakie działania należy podjąć, by nie dać się zaskoczyć i odnieść w przyszłości sukces.

Ralf Pispers jest przedsiębiorcą od ponad 20 lat. Posiada międzynarodowe doświadczenie w zarządzaniu, jest udziałowcem i dyrektorem zarządzającym .dotkomm GmbH – jednej z czołowych agencji zajmujących się cyfryzacją w sektorze bankowości i ubezpieczeń. Od roku 2017 rozwija nowy start-up – PBM Personal Business Machine AG. To doświadczony prelegent w zakresie cyfryzacji, a od roku 1996 również autor książek.

Joanna Rode, z domu Dabrowski, Master of Arts Marketing-Management, jest kierowniczką projektu w zakresie rozwiązań online w grupie Deutsche Post DHL. Już na studiach, podczas których została uhonorowana dwoma stypendiami, ujawniło się jej zainteresowanie neuromarketingiem. Praca magisterska Rode pt. Neu-romarketing w e-commerce otrzymała w roku 2010 nagrodę niemieckiej sieci Sparkasse za najlepszą pracę z dziedziny ekonomii. Oprócz tego jest regularnie zapraszana w charakterze referentki przez różne niemieckie uczelnie.

Benjamin Fischer, Master of Arts Sustainable Marketing & Leadership, pracuje na stanowisku Senior Concept Developer & Neuromarketing. Menedżer w .dotkomm GmbH – w swojej codziennej pracy wykorzystuje osiągnięcia neuromarketingu do projektowania stron internetowych, ścieżek zakupowych w Internecie czy personalizowania stron produktowych. Ponadto jest odpowiedzialny za wewnętrzne szkolenia z zakresu neuromarketingu oraz prezentacje dla klientów. Wykładał również w Szkole Wyższej Fresenius przedmiot „Komunikacja korporacyjna”.

Źródło: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

1 Shares:
Może zainteresować Cię także