Ograniczenia związane z rozprzestrzeniającym się koronawirusem sprawiły, że zaczęliśmy inaczej korzystać z dóbr kultury. Jak zmienił się obraz aktywności związanych z kulturą?
Firma ARC Rynek i Opinia przeprowadziła badanie z którego wynika, że 59% badanych Polaków odczuwa brak wydarzeń i imprez kulturalno-rozrywkowych wynikający z ograniczeń funkcjonowania w reżimie sanitarnym.
Najbardziej oczekiwanym wydarzeniem rozrywkowym jest wyjście do kina – gotowość do uczestnictwa w tego rodzaju wydarzeniu deklaruje 65% badanych. Zdecydowanie rzadziej, jak się okazuje, czekamy na możliwość powrotu do imprez sportowych (wyjście na mecz wybrało 40% badanych).
A jak Polacy praktykowali kontakt z kulturą podczas pandemii? Najczęściej wybieranym sposobem było czytanie książek – stwierdziło tak 50% badanych. Tym samy książka wyprzedziła film i seriale dostępne na platformach streamingowych – taką formę dostępu do kultury deklarowało 41% respondentów. Aż 25% badanych oglądało transmisje koncertów i innych wydarzeń kulturalnych w social mediach.
Źródło: ARC Rynek i Opinia, dane z raportu Sponsoring Monitor, maj-czerwiec 2020 .
www.arc.com.pl