Wychowawca w świetle salezjańskiego systemu prewencyjnego, Stańkowski Bogdan

Publikacja wpisuje się w przestrzeń pedagogiki rozumianej w jej pierwotnym ujęciu jako nauka o wychowaniu. Autor monografii podejmuje ważny temat, jakim jest sylwetka wychowawcy salezjańskiego, dla którego wychowanie jest czymś więcej niż działaniami wynikającymi z przyjętej roli zawodowej. Temat pracy ukierunkowuje nasze oczekiwania na uzyskanie wiedzy z perspektywy innego niż zwykle spojrzenia na wychowanie i wychowawcę. Jego aktualność wynika z bieżących potrzeb społeczeństwa, w którym dominuje relatywizm, wielokulturowość, konsumpcjonizm, „prywatyzacja” moralności.

Książka stanowi studium historyczno-pedagogiczno-biograficzne, które ukazuje proces rozwoju wychowawcy salezjańskiego w ujęciu tradycyjnym i współczesnym. Autor korzysta z wielu źródeł (literatura przedmiotu, źródła salezjańskie) oraz odwołuje się do perspektywy biograficznej (wywiad z ks. Józefem Marszałkiem). Połączenie różnych obszarów eksploracji badawczych i umocowanie ich w metodologii badań naukowych było dużym wyzwaniem.

dr hab. Barbara Skałbania, prof. UJK (Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach)

Prezentowana książka jest jedną z niewielu w Polsce publikacji, która omawia postać wychowawcy salezjańskiego, jaka wyłania się z analizy teorii i praktyki systemu prewencyjnego. Publikacja jest dobrym kompendium wiedzy o wychowawcy, wnosi ona do współczesnej nauki wnioski wyprowadzone z literatury przedmiotu i badań własnych autora. Treść książki dobrze ujmuje różnorodność teorii i praktyki w lokalnych placówkach salezjańskich.

Nie ulega wątpliwości, że najnowsza książka ks. Bogdana Stańkowskiego stanowi ważny wkład w rozwój współczesnej edukacji salezjańskiej i otwiera nowe perspektywy dalszych badań pedeutologicznych w tym zakresie.

prof. dr Mirosław S. Wierzbicki SDB (Papieski Uniwersytet Salezjański w Rzymie)

Opis

Publikacja wpisuje się w przestrzeń pedagogiki rozumianej w jej pierwotnym ujęciu jako nauka o wychowaniu. Autor monografii podejmuje ważny temat, jakim jest sylwetka wychowawcy salezjańskiego, dla którego wychowanie jest czymś więcej niż działaniami wynikającymi z przyjętej roli zawodowej. Temat pracy ukierunkowuje nasze oczekiwania na uzyskanie wiedzy z perspektywy innego niż zwykle spojrzenia na wychowanie i wychowawcę. Jego aktualność wynika z bieżących potrzeb społeczeństwa, w którym dominuje relatywizm, wielokulturowość, konsumpcjonizm, „prywatyzacja” moralności.

Książka stanowi studium historyczno-pedagogiczno-biograficzne, które ukazuje proces rozwoju wychowawcy salezjańskiego w ujęciu tradycyjnym i współczesnym. Autor korzysta z wielu źródeł (literatura przedmiotu, źródła salezjańskie) oraz odwołuje się do perspektywy biograficznej (wywiad z ks. Józefem Marszałkiem). Połączenie różnych obszarów eksploracji badawczych i umocowanie ich w metodologii badań naukowych było dużym wyzwaniem.

dr hab. Barbara Skałbania, prof. UJK (Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach)

Prezentowana książka jest jedną z niewielu w Polsce publikacji, która omawia postać wychowawcy salezjańskiego, jaka wyłania się z analizy teorii i praktyki systemu prewencyjnego. Publikacja jest dobrym kompendium wiedzy o wychowawcy, wnosi ona do współczesnej nauki wnioski wyprowadzone z literatury przedmiotu i badań własnych autora. Treść książki dobrze ujmuje różnorodność teorii i praktyki w lokalnych placówkach salezjańskich.

Nie ulega wątpliwości, że najnowsza książka ks. Bogdana Stańkowskiego stanowi ważny wkład w rozwój współczesnej edukacji salezjańskiej i otwiera nowe perspektywy dalszych badań pedeutologicznych w tym zakresie.

prof. dr Mirosław S. Wierzbicki SDB (Papieski Uniwersytet Salezjański w Rzymie)

Dodatkowe informacje

Autorzy

Stańkowski Bogdan

Tytuł

Wychowawca w świetle salezjańskiego systemu prewencyjnego

Wydawca

Ignatianum

ISBN

978-83-7614-420-7

EAN

9788376144207

Tematyka

Pedagogika Oświata Szkolnictwo