Niedźwiedzie i ćmy w szafie Od Ą do Ż, Barańska Małgorzata
Niedźwiedzie i ćmy w szafie… to zestaw ćwiczeń dla uczniów klas I–III uczęszczających na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne. Publikacja przyda się również starszym dzieciom korzystającym z terapii pedagogicznej, zajęć wyrównawczych czy korekcyjno-kompensacyjnych, a także do pracy w domu pod okiem rodzica. Ćwiczenia zaznajamiają ucznia z literami ze znakami diakrytycznymi, dwuznakami i trójznakiem, czyli elementami alfabetu języka polskiego sprawiającymi największą trudność w nauce czytania i pisania. Dzieci, pracując z książką, wykonują rozmaite rodzaje zadań, np.: – słuchają rymowanki, szukają rymu i dopowiadają brakujący wyraz – odpowiadają na pytania dotyczące treści wierszyka – wyodrębniają daną głoskę z wyrazów i reagują określonym ruchem na jej obecność – analizują budowę litery i werbalizują spostrzeżenia dotyczące jej części i wzajemnego ich położenia – czytają sylaby i wyrazy, stosując technikę „ślizgania się” – piszą literę – porządkują historyjkę obrazkową, opowiadają jej treść – odszyfrowują wyrazy, przenosząc litery do diagramów według podanego kodu – wycinają, porządkują wycięte elementy według podanej zasady – grają w domino, memory. Publikacja składa się z 20 modułów. Każdy poświęcony jest innej literze, innemu dwuznakowi lub trójznakowi. Z modułów można korzystać w dowolnej kolejności.
Opis
Niedźwiedzie i ćmy w szafie… to zestaw ćwiczeń dla uczniów klas I–III uczęszczających na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne. Publikacja przyda się również starszym dzieciom korzystającym z terapii pedagogicznej, zajęć wyrównawczych czy korekcyjno-kompensacyjnych, a także do pracy w domu pod okiem rodzica. Ćwiczenia zaznajamiają ucznia z literami ze znakami diakrytycznymi, dwuznakami i trójznakiem, czyli elementami alfabetu języka polskiego sprawiającymi największą trudność w nauce czytania i pisania. Dzieci, pracując z książką, wykonują rozmaite rodzaje zadań, np.: – słuchają rymowanki, szukają rymu i dopowiadają brakujący wyraz – odpowiadają na pytania dotyczące treści wierszyka – wyodrębniają daną głoskę z wyrazów i reagują określonym ruchem na jej obecność – analizują budowę litery i werbalizują spostrzeżenia dotyczące jej części i wzajemnego ich położenia – czytają sylaby i wyrazy, stosując technikę „ślizgania się” – piszą literę – porządkują historyjkę obrazkową, opowiadają jej treść – odszyfrowują wyrazy, przenosząc litery do diagramów według podanego kodu – wycinają, porządkują wycięte elementy według podanej zasady – grają w domino, memory. Publikacja składa się z 20 modułów. Każdy poświęcony jest innej literze, innemu dwuznakowi lub trójznakowi. Z modułów można korzystać w dowolnej kolejności.
Dodatkowe informacje
Autorzy | Barańska Małgorzata |
---|---|
Tytuł | Niedźwiedzie i ćmy w szafie Od Ą do Ż |
Wydawca | Harmonia |
ISBN | 978-83-8309-010-8 |
EAN | 9788383090108 |
Tematyka | Pedagogika Oświata Szkolnictwo |