Dobro dziecka,

Zmieniający się kontekst socjokulturowy, nowe ideologie, transformacja wartości, zwłaszcza wartości moralnych, aktualizują potrzebę analiz nad dobrem dziecka. W czasach dynamicznych zmian społecznych jest wręcz konieczne – zarówno w wymiarze teorii, jak i praktyki edukacyjnej – podejmowanie zagadnień związanych z kategorią „dobra dziecka”. Na to zapotrzebowanie próbują odpowiedzieć autorzy niniejszej książki.

Opracowanie stanowi interesujący i wartościowy materiał, inspirujący do rozwijania pedagogicznej refleksji nad dobrem dziecka i sposobami jego urzeczywistniania. Różnorodność tematów sprawia, że książka może mieć szerokie grono odbiorców wśród teoretyków i praktyków edukacji.
Dr hab. Danuta Opozda, prof. KUL

Prezentowana praca jest swego rodzaju debatą nad „dobrem dziecka”. Odsłania te najbardziej znaczące i kreatywne problemy życia, rozwoju i edukacji dzieci, ukazuje niezbędne warunki gwarantujące im pomyślne, ludzkie, bezpieczne dzieciństwo oraz analizuje wybrane aspekty „dobra dziecka”. Jest ważnym studium interdyscyplinarnym, w którym analizy pedagogiczne, socjologiczne i psychologiczne wyrażają wspólną troskę o przyszłość dziecka.

Książka stanowi istotny wkład w rozwój teorii i praktyki pedagogicznej i z pewnością przyczyni się do poszerzenia jej perspektywy badawczej. Formułowane interesujące wnioski mogą być z powodzeniem zastosowane w praktyce, a niektóre z nich mogą się stać sygnałem do poszukiwań nowych, lepszych rozwiązań. Sądzę, że ta wieloaspektowa praca dobrze wpisuje się w nurt nowej pedagogiki dziecka i wzbudzi zainteresowanie wielu pedagogów, studentów, rodziców, opiekunów oraz wychowawców.
Dr hab. Katarzyna Segiet, prof. UAM

Opis

Zmieniający się kontekst socjokulturowy, nowe ideologie, transformacja wartości, zwłaszcza wartości moralnych, aktualizują potrzebę analiz nad dobrem dziecka. W czasach dynamicznych zmian społecznych jest wręcz konieczne – zarówno w wymiarze teorii, jak i praktyki edukacyjnej – podejmowanie zagadnień związanych z kategorią „dobra dziecka”. Na to zapotrzebowanie próbują odpowiedzieć autorzy niniejszej książki.

Opracowanie stanowi interesujący i wartościowy materiał, inspirujący do rozwijania pedagogicznej refleksji nad dobrem dziecka i sposobami jego urzeczywistniania. Różnorodność tematów sprawia, że książka może mieć szerokie grono odbiorców wśród teoretyków i praktyków edukacji.
Dr hab. Danuta Opozda, prof. KUL

Prezentowana praca jest swego rodzaju debatą nad „dobrem dziecka”. Odsłania te najbardziej znaczące i kreatywne problemy życia, rozwoju i edukacji dzieci, ukazuje niezbędne warunki gwarantujące im pomyślne, ludzkie, bezpieczne dzieciństwo oraz analizuje wybrane aspekty „dobra dziecka”. Jest ważnym studium interdyscyplinarnym, w którym analizy pedagogiczne, socjologiczne i psychologiczne wyrażają wspólną troskę o przyszłość dziecka.

Książka stanowi istotny wkład w rozwój teorii i praktyki pedagogicznej i z pewnością przyczyni się do poszerzenia jej perspektywy badawczej. Formułowane interesujące wnioski mogą być z powodzeniem zastosowane w praktyce, a niektóre z nich mogą się stać sygnałem do poszukiwań nowych, lepszych rozwiązań. Sądzę, że ta wieloaspektowa praca dobrze wpisuje się w nurt nowej pedagogiki dziecka i wzbudzi zainteresowanie wielu pedagogów, studentów, rodziców, opiekunów oraz wychowawców.
Dr hab. Katarzyna Segiet, prof. UAM

Dodatkowe informacje

Tytuł

Dobro dziecka

Wydawca

Ignatianum

ISBN

978-83-7614-338-5

EAN

9788376143385

Tematyka

Pedagogika Oświata Szkolnictwo