Ćwiczenia wprowadzające i utrwalające głoski SZ, Ż, CZ, DŻ, Maniecka Magdalena
Kolejny tytuł z logopedycznego cyklu Ćwiczenia wprowadzające i utrwalające głoski… tym razem został poświęcony terapii głosek SZ, Ż, CZ i DŻ! Publikacja powstała z myślą o rodzicach oraz logopedach i terapeutach pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym. W książce znajdują się: – zestawy ćwiczeń przygotowujących aparat artykulacyjny: wargi, język, podniebienie miękkie i drogi oddechowe do wymowy poszczególnych głosek – prezentacja rozmaitych sposobów na wywoływanie głosek, utrwalanie ich w izolacji oraz w nagłosie, śródgłosie i wygłosie sylab, cząstek słów, wyrazów, w wyrażeniach i zdaniach – zadania o zróżnicowanych formach, dzięki którym automatyzacja danej głoski może być ćwiczona poprzez recytację wiersza, opowiadanie o tym, co znajduje się na obrazku, a także poprzez wymawianie wyrazów z daną głoską. Celem materiałów jest przede wszystkim: – doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, koncentracji, pamięci i spostrzegania – usprawnianie motoryki małej poprzez wycinanie i przyklejanie etykietek, rysowanie od lewej do prawej, z góry na dół, kolorowanie – ćwiczenie globalnego czytania wyrazów. Ćwiczenia logopedyczne, które proponuje autorka, są na tyle łatwe, że będą w stanie wykonać je nawet dzieci od 3. roku życia. A są to m.in.: – ćwiczenia artykulatorów – ćwiczenia oddechowe (kształtowanie prawidłowego toru wydechowego) – ćwiczenia różnicowania słuchowego – zadania polegające na kategoryzacji wyrazów – ćwiczenia kształtujące orientację przestrzenną – i wiele innych!
Opis
Kolejny tytuł z logopedycznego cyklu Ćwiczenia wprowadzające i utrwalające głoski… tym razem został poświęcony terapii głosek SZ, Ż, CZ i DŻ! Publikacja powstała z myślą o rodzicach oraz logopedach i terapeutach pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym. W książce znajdują się: – zestawy ćwiczeń przygotowujących aparat artykulacyjny: wargi, język, podniebienie miękkie i drogi oddechowe do wymowy poszczególnych głosek – prezentacja rozmaitych sposobów na wywoływanie głosek, utrwalanie ich w izolacji oraz w nagłosie, śródgłosie i wygłosie sylab, cząstek słów, wyrazów, w wyrażeniach i zdaniach – zadania o zróżnicowanych formach, dzięki którym automatyzacja danej głoski może być ćwiczona poprzez recytację wiersza, opowiadanie o tym, co znajduje się na obrazku, a także poprzez wymawianie wyrazów z daną głoską. Celem materiałów jest przede wszystkim: – doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, koncentracji, pamięci i spostrzegania – usprawnianie motoryki małej poprzez wycinanie i przyklejanie etykietek, rysowanie od lewej do prawej, z góry na dół, kolorowanie – ćwiczenie globalnego czytania wyrazów. Ćwiczenia logopedyczne, które proponuje autorka, są na tyle łatwe, że będą w stanie wykonać je nawet dzieci od 3. roku życia. A są to m.in.: – ćwiczenia artykulatorów – ćwiczenia oddechowe (kształtowanie prawidłowego toru wydechowego) – ćwiczenia różnicowania słuchowego – zadania polegające na kategoryzacji wyrazów – ćwiczenia kształtujące orientację przestrzenną – i wiele innych!
Dodatkowe informacje
Autorzy | Maniecka Magdalena |
---|---|
Tytuł | Ćwiczenia wprowadzające i utrwalające głoski SZ, Ż, CZ, DŻ |
Wydawca | Harmonia |
ISBN | 978-83-8309-005-4 |
EAN | 9788383090054 |
Tematyka | Pedagogika Oświata Szkolnictwo |