Ontologia i estetyka filmowych obrazów Wernera Herzoga, Joanna Sarbiewska

Autorka proponuje estetyczno-ontologiczną wykładnię filmów Wernera Herzoga, postulując, aby z rejestracyjnej specyfiki medium uczynić drogę kontaktu z niewyrażalną, ukrytą bytowością. W tym ujęciu estetyka obrazów reżysera realizuje widzenie fenomenologiczne, nastawione na odkrywanie istoty Rzeczywistości. Epifaniczna moc filmowego obrazu, płynąca z trybu kontemplacji, pozwala przekroczyć zarówno tradycyjną, logocentryczną metafizykę, jak i poststrukturalną ontologię symulakrów, przybliżając intuicyjny ogląd mistyczny.

Opinie

Na razie nie ma opinii o książce. Możesz to zmienić! Dodaj swoją recenzję.

Napisz pierwszą opinię o “Ontologia i estetyka filmowych obrazów Wernera Herzoga, Joanna Sarbiewska”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Opis

Autorka proponuje estetyczno-ontologiczną wykładnię filmów Wernera Herzoga, postulując, aby z rejestracyjnej specyfiki medium uczynić drogę kontaktu z niewyrażalną, ukrytą bytowością. W tym ujęciu estetyka obrazów reżysera realizuje widzenie fenomenologiczne, nastawione na odkrywanie istoty Rzeczywistości. Epifaniczna moc filmowego obrazu, płynąca z trybu kontemplacji, pozwala przekroczyć zarówno tradycyjną, logocentryczną metafizykę, jak i poststrukturalną ontologię symulakrów, przybliżając intuicyjny ogląd mistyczny.

Dodatkowe informacje

Autor

Joanna Sarbiewska

Tytuł

Ontologia i estetyka filmowych obrazów Wernera Herzoga

Wydawca

Słowo/obraz/terytoria

Data premiery

5 grudnia 2014

Kategoria

Książki naukowe