Rozwój dziecka. 46 największych mitów

Rozwój dziecka. 46 największych mitów

Rozwój dziecka. 46 największych mitów

Stephen Hupp, Jeremy Jewell

Wydawnictwo: PWN

Premiera: 06.05.2019

Każdy zna więcej mitów, niż mu się wydaje, ale każdy ma też zawsze do dyspozycji naukę, która podpowiada właściwą drogę.

  • Czy na podstawie kształtu brzucha ciężarnej kobiety można odgadnąć płeć dziecka?
  • Czy znieczulenie zewnątrzoponowe w trakcie porodu niesie ze sobą wysokie ryzyko powikłań?
  • Czy wywołuje u dzieci nadaktywność?
  • Czy dzięki chodzikom dzieci zaczynają szybciej chodzić?
  • Czy przemawianie do dziecka pieszczotliwym językiem opóźnia moment, kiedy zaczyna ono normalnie mówić?
  • Czy szczepionki powodują wzrost zachorowań na autyzm?
  • Czy zmuszanie dzieci do zjedzenia „wszystkiego, co mają na talerzu”, sprzyja rozwijaniu zdrowych nawyków żywieniowych?
  • Czy wyimaginowani przyjaciele są oznaką społeczno-emocjonalnych problemów u dziecka?

Stephen Hupp i Jeremy Jewell opisują najbardziej rozpowszechnione mity dotyczące rozwoju i wychowania dziecka. Przedstawiają badania naukowe obalające niesłuszne i często szkodliwe przekonania dotyczące różnych aspektów rozwoju, proponują oparte na dowodach naukowych praktyki i zalecenia. Objaśniają źródła błędnych koncepcji i zachęcają do sceptycznego, krytycznego podejścia do literatury dla rodziców i sensacyjnych medialnych doniesień.

Stephen Hupp

jest profesorem na Wydziale Psychologii Southern Illinois University Edwardsville. Dr Hupp jest licencjonowanym psychologiem klinicznym i konsultantem w programie St. Clair County Head Start. Należy do Association for Behavioral and Cognitive Therapies (ABCT). Jego zainteresowania naukowe obejmują diagnozę, terapię i prewencję behawioralnych i emocjonalnych problemów u dzieci. Interesuje się także zagadnieniami rodzicielstwa, rozwoju społeczno-emocjonalnego, ADHD, zaburzeń ze spektrum autyzmu. Promuje podejście oparte na dowodach naukowych oraz sceptyczne podejście do pseudonauki.

Jeremy Jewell

Jeremy D. Jewell jest profesorem na Wydziale Psychologii Southern Illinois University Edwardsville i dyrektorem programu Clinical Child and School Psychology. Doktorat z zakresu psychologii szkolnej obronił w University of Texas w Austin. W 2012 roku otrzymał Southern Illinois University Edwardsville Undergraduate Research and Creative Activity Mentor Award.

Dużo miejsca poświęcamy tu tłumaczeniu, dlaczego nie zgadzamy się z wieloma inteligentnymi ludźmi, i dołożyliśmy starań, aby nie zamieszczać tu twierdzeń, które inni sceptycy mogliby obalić w przyszłości.

Z tekstu

 

Wszystkie rekomendacje

No Banner to display